e-Spor Meslek Olarak Kabul Edildi!

479

Geçtiğimiz sene espor arenasındaki en başarılı senelerinden birini geride bırakan Çin Halk Cumhuriyeti, yeni yıla da espor alanında bir takım gelişmeler ile başladı. Bunlar arasında en dikkat çekicisi ise Çin Hükümetinin e-Spor alanında iki yeni meslek kolunu tanıması oldu.

e-Spor Meslek Olarak Kabul Edildi! - ProGamerTR

E-SPOR PROFESYONELİ VE ESPOR İŞLETMECİSİ

            Çin İnsan Kaynakları ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı (CMHRSS), geçtiğimiz hafta yaptığı toplantıda aralarında yapay zeka mühendisi, drone pilotu, büyük veri mühendisi gibi branşların bulunduğu 12 yeni meslek dalının kabul edildiğini duyurdu. Bakanlığın ilan ettiği meslek dallarından en dikkat çekici olanlar ise son üç senedir küresel anlamda popülerliğini zirvede tutan espor için öngörülenler oldu.

            Bakanlık profesyonel espor turnuvalarında müsabakalara katılan, teknoloji etkinliklerinde yer alan veya profesyonel oyuncularla antrenman ya da hazırlık maçı gibi organizasyonlarda bulunan kişiler için “e-spor profesyoneli” ibaresini kullandı. Benzer şekilde espor turnuvalarının icrasını, öncesindeki ve sonrasındaki aşamaları ve bu etkinliklerdeki içerikleri organize eden kişi veya ekipler de CMHRSS çatısı altında  “e-spor işletmecisi” olarak tanımlandı.

HESAP BOOSTLAMA SORUNU

            Toplantının e-spor açısından dikkat çeken bir diğer içeriği ise “hesap boostlama” terimi hakkındaki tutum oldu. CMHRSS, profesyonel e-sporcuların etkinliklerde eğlence veya analiz amacıyla başka bir oyuncunun hesabını kullanmasını hesap boostlama olarak değerlendirse de bu terim global anlamda oldukça kötü bir üne sahip. Usta oyuncuların genelde para karşılığında düşük seviyedeki hesapları yükseltmesi anlamına gelen “boostlama” fiili birçok espor sağlayıcısı tarafından yasaklanmış, hatta 2016 yılında Çin League of Legends liginde ağır suçlar arasında kabul edilmişti. Geçtiğimiz aylarda da Valve de konu ile ilgili yoğun bir çalışma yapmış ve boostlama yaptığı tespit edilen yaklaşık 17 bin hesabın sıfırlanmasına karar vermişti. Çin hükümetinin bu terim üzerinde ısrarcı olması, ileride espor sektöründeki birçok konuda kavram karışıklığı ve çekişmenin doğmasına yol açacak gibi görünüyor.

            Bu gelişmeler doğrultusunda 2019 yılında ülkesel anlamda espora hızlı ve ciddi adımları atan ilk ülke Çin oldu. Çin yakın dönemde PUBG arenasında üç büyük profesyonel lig düzenleyecek. Development League, PCL Preseason ve PUBG Champions’ League isimli turnuvalar önümüzdeki aydan itibaren başlayacak olup yılın ortasına kadar devam edecek.

Yorum yaz.

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen isminizi yazınız