Harry Potter: Wizards United için Adventure Sync özelliği yolda

73

Her ne kadar ilk çıkan Pokemon GO kadar yüksek hasılat elde edememiş ve popüler hale gelememiş olsa da Niantic Labs’ın geliştirdiği üçüncü oyun Harry Potter: Wizards Unite, serinin hayranları arasında halen daha oynanıyor.

Muggle’lar ile sihirbazlar arasında geçen amansız rekabeti konu edinen bu oyun, tıpkı Pokemon GO gibi arttırılmış gerçeklik yapısına sahip. Mesela oyuncular koleksiyonluk bazı eşyaları buldukları zaman, bu eşyaları kullanabilmek için hatırı sayılır bir mesafeyi yaya olarak kat etmek zorundalar. Aynı şeyi Pokemon GO’da toplanan Pokemon yumurtalarını çatlatmak için yapıyorlardı.

İlk bakışta eğlenceli ve mantıklı gibi görünüyor olsa da yaya olarak yol yürümek uzun vadede oyuncular için çok can sıkıcı olabiliyordu. Çünkü atılan adımların sayılması için oyunun sürekli ana ekranda açık halde kalması gerekiyordu, ki bu da bataryanın inanılmaz derecede hızlı bir şekilde tükenmesine yol açıyordu. Neyse ki Niantic Labs’ın son hamlesi olan Adventure Sync ile bu sorun tarihe karışmış olacak.

İlk kez Pokemon GO’da kullanılmıştı

Niantic ekibinin Adventure Sync adını verdiği bu özellik ilk kez bundan birkaç ay kadar önce Pokemon GO’da kullanılmıştı ve aynı sorunun giderilmesine yardımcı olmuştu. Oyunun mekaniğinde kullanıcının attığı adımları sayma, belirli bir limite ulaşıldığında ise toplanan yumurtaların çatlatmak olduğundan ekranın sürekli açık kalması gerekiyordu. Adventure Sync bu zorunluluğu ortadan kaldırdı ve kullanıcıların fitness yaparken yürüdükleri mesafenin de Pokemon GO açıkken yürünmüş gibi sayılmasını sağladı.

Android ve iOS işletim sistemleri için aynı anda yürürlüğe giren özellik Pokemon GO kapalı olsa dahi işlevini yerine getirebiliyor. Bu da bataryanın boş yere tükenmesinin önüne geçilmesini mümkün kılıyor. Android için Google Fit, iOS içinse HealthKit ile entegre çalışan özelliğin kullanıcılar tarafından çok sevildiğini de söyleyebilmek mümkün.

Şimdilerde ise aynı mekanik Wizards United’deki yerini almaya hazırlanıyor. Kendilerine verilen görevleri yerine getirmeye çalışırken yaya olarak yürümek zorunda kalan oyuncular, artık bunları oyun açık olmadan da yapabilecekler. Halen daha geliştirme sürecinde olan özelliğin Wizards United’deki yerini ne zaman alacağı henüz bilinmiyor. Ancak çok uzun sürmeyeceği kesin.

Yorum yaz.

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen isminizi yazınız