League of Legends: Dış Kuleler ve Maç Süresi

661

League of Legends sezonunun bitmesine yakın dönemde Riot Games gelecek planlarını yayınlarken öz eleştiri yapmaktan da kaçınmadı. Sekizinci sezonun ilk günlerinden itibaren kaos içinde geçen dönemde maçların neredeyse 15. dakikadan önce tamamlandığı metalarla bile karşılaşılmıştı. Tabi ki bazı beklenmedik unsurlar yeni yama veya ara müdahaleler ile giderilmeye uğraşılsa da genel olarak istikrarsız bir sezonu geride bıraktığımız yetkililer tarafından da kabul edilmiş görünüyor. Nitekim bu sezondan ders çıkaran Riot Games önümüzdeki dönemde oynanışa doğrudan etki edecek büyük değişiklikler için hazırlanmaya mümkün olduğunca erken başladı.

League of Legends: Dış Kuleler ve Maç Süresi - ProGamerTR

MAÇLARIN UZAMASI

Temel saldırı statları yükseltilirken defansif statların aşağı çekilmesi; erken oyun ile orta oyun arasında daha sık takas, savaş ve katletme yaşanmasına sebep olmuştu. Bu doğrultuda agresif başlayan maçlar çok daha hızlı sonuçlanıyor, geriye düşen takımlar için geri dönüş şansı kalmıyordu. Tabi burada artırılan ofansif özelliklerin kule ve diğer objektifleri düşürme konusundaki etkisi de önemli bir yere sahipti. Riot Games, önümüzdeki sezonda ağırlıklı olarak dış kuleler ile ilgili bir takım düzenlemelerin hayata geçirilerek oyunların daha makul bir süreye kadar uzayabilmesi ve geriye düşen takımların tepki verebilmesi konularında iyileştirmeler yapılacağını duyurdu.

BARİYERLİ KULELER

Önümüzdeki sezonda dış kuleler,bariyer eklentisi ile oyundaki yerini alacak. Beş parçadan oluşan kule bariyerinin üzerinde beş adet de küçük can barı bulunacak. Yok edilen her parça oyunculara ekstra altın ödülü verecek. Kule bariyerleri ilk on dakika içerisinde yıkılmadığı takdirde kendiliğinden yok olacak. Bu değişiklikler şüphesiz koridor aşamasının süresini oldukça uzatacak; ancak bu sürede rakibine üstünlük sağlayıp kule bariyerlerini alabilen takımlara da ekstra avantaj sağlayacak.

Tabi kuleleri defansif anlamda kuvvetlendirmek, oyuncuları koridor aşamasında daha uzun süre tutmak için yeterli bir düzenleme değil. Erken oyundaki kule altı savaş ve baskınlar için de bir takım önlemler mevcut olacak. İlk beklenen değişiklik ise ilk 10 dakika boyunca kulelerin çok daha yüksek bir hasara sahip olması gibi görünüyor. Daha önce uygulandığı gibi kule saldırılarının kitle kontrol etkisi bırakması veya yakınındaki dost şampiyonlara kalkan sağlaması gibi özellikler de ihtimaller arasında yer alıyor.

ÖDÜLLER VE MİNYON DALGALARININ HIZI

Son olarak geliştirici blogunda yer verilen açıklamaya göre katletme ödüllerinin altın miktarı; katledilen oyuncunun takımının genel altın durumundaki konumuna göre belirlenecek. Örnek vermek gerekirse; altın bakımından geride olan takımın oyuncusu katledildiğinde kendi skorundan bağımsız olarak rakibine daha az altın ödülü bırakacak. Minyonların yürüme hızının yıkılan kule sayısından bağımsız olarak oyun süresine oranla artması da planlanan değişiklikler arasında yer alacak. Yapılan duyurular itibariyle Riot Games’in yeni rün sistemi ve beraberinde gelen karmaşayı gidermek üzere daha basit ve sade değişiklikleri hayata geçirmeyi hedef edindiğini söylemek yanlış olmayacaktır.